חייגו עכשיו: 09-9566320
  • Facebook
  • LinkedIn
קבוצת בר-און
  • דף בית
  • אודותינו
    • פרופיל המשרד
    • עדי בר-און פרופיל
    • צוות המשרד
    • מה כתבו עלינו
  • מאמרים והופעות
    • מאמרים מקצועיים
    • הופעות בטלוויזיה בנושאי ביטוח
  • קישורים וטפסים
    • קישורים
    • טפסים
    • רשימת מוסכי הסדר
    • רשימת רופאי הסדר
    • רשימת שמאי הסדר
  • שרותי חירום
  • גלריה וקטעי עיתונות
    • גלריה
    • קטעי עיתונות
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודותינו
    • פרופיל המשרד
    • עדי בר-און פרופיל
    • צוות המשרד
    • מה כתבו עלינו
  • מאמרים והופעות
    • מאמרים מקצועיים
    • הופעות בטלוויזיה בנושאי ביטוח
  • קישורים וטפסים
    • קישורים
    • טפסים
    • רשימת מוסכי הסדר
    • רשימת רופאי הסדר
    • רשימת שמאי הסדר
  • שרותי חירום
  • גלריה וקטעי עיתונות
    • גלריה
    • קטעי עיתונות
  • צור קשר
קבוצת בר-און
  • דף בית
  • אודותינו
    • פרופיל המשרד
    • עדי בר-און פרופיל
    • צוות המשרד
    • מה כתבו עלינו
  • מאמרים והופעות
    • מאמרים מקצועיים
    • הופעות בטלוויזיה בנושאי ביטוח
  • קישורים וטפסים
    • קישורים
    • טפסים
    • רשימת מוסכי הסדר
    • רשימת רופאי הסדר
    • רשימת שמאי הסדר
  • שרותי חירום
  • גלריה וקטעי עיתונות
    • גלריה
    • קטעי עיתונות
  • צור קשר
  • דף בית
  • אודותינו
    • פרופיל המשרד
    • עדי בר-און פרופיל
    • צוות המשרד
    • מה כתבו עלינו
  • מאמרים והופעות
    • מאמרים מקצועיים
    • הופעות בטלוויזיה בנושאי ביטוח
  • קישורים וטפסים
    • קישורים
    • טפסים
    • רשימת מוסכי הסדר
    • רשימת רופאי הסדר
    • רשימת שמאי הסדר
  • שרותי חירום
  • גלריה וקטעי עיתונות
    • גלריה
    • קטעי עיתונות
  • צור קשר
pic12
pic14
pic18
pic11
pic9
pic8
pic7
pic6
pic4
pic2
pic1
pic32
pic30
pic29
pic28
pic27
pic25
pic23
pic22
pic20

חוות דעת מומחה ביטוח וטיפול בתביעות

חוות דעת משפטית ביטוחית, מה נהוג אצל מבטח סביר

  • האם החיתום הרפואי הינו תכלית עניין הקבלה לביטוח?
  • האם מבטח סביר היה מבטח אילו ידע את המצב הרפואי לאשורו, טרם הקבלה לביטוח?
  • האם הגדרת העיסוק הקובעת הינה ההגדרה הרשומה בפוליסה?
  • מה קורה במקרה תאונה/מחלה כשפוליסה עדיין לא הונפקה?
  • מה היקף חובת הגילוי המוטלת על המבוטח כלפי המבטח?
  • האם היתה למבוטח כוונה מרמה, טרם קבלתו לביטוח?
  • מתי יחולו הוראות סעיפים 6-7 לחוק חוזה הביטוח?
  • מה קורה כאשר קיימת מחלוקת בעניין סוג הביטוח/שיעור הפיצוי?
  • מה קורה בעת תביעה בפוליסה שבוטלה/עדיין לא הופקה?
  • האם רשאית המבטחת לטעון כי המבוטח העלים עובדות?
  • מה התוקף של פוליסה, כאשר מבוטח לא הצהיר על מחלת לב ונפטר מסרטן?
  • האם מדובר בעניין רפואי מהותי, שאילו ידעה אותו המבטחת, היתה נמנעת מלבטח?
  • מה תוקף הפוליסה כאשר מבטחת לא קיבלה מבוטח לביטוח או ביטלה ביטוח והמשיכה לגבות פרמיות?

כי אם נפגעת – אתה בר – פיצוי

בתביעות נזיקין רבות מאוד נגד חברות ביטוח, בעניין ביטוחי חיים ובריאות, נתקלתי בחוות דעת רפואיות, מטעם חברות הביטוח, בהן נכתב בין היתר:

"אילו הייתי יודע את המצב הרפואי לאשורו, לא הייתי מקבל את המבוטח לביטוח, לחילופין, הייתי מקבל את המבוטח לביטוח בהחרגה של …"

האם הקריטריון היחיד לקבלה לביטוח חיים הינו חיתום רפואי?

האם קיים קריטריון חיתום מסחרי / שווקי בעת קבלה לביטוח חיים ו/או בריאות?

בעת הצטרפות לביטוח חיים, מסוג כלשהו, יש למלא טופס הצעת ביטוח, המכיל בין היתר, את הפרטים האישיים של המבוטח, פרטי הביטוח הנדרש, הצהרת בריאות וטפסים נוספים.

על פי הפרטים בהצעת הביטוח ובהצהרת הבריאות – מחליט החתם אם לקבל את המציע לביטוח ובאילו תנאים.

המשך קריאה

קיימות 4 אפשרויות קבלה לביטוח:

  1. קבלה לביטוח בתנאי חיתום רגילים
  2. קבלה לביטוח תמורת תוספת חיתום רפואי / מקצועי.
  3. קבלה לביטוח בהחרגה של בעיה רפואית קיימת, או הגבלת הביטוח.
  4. דחייה מהביטוח.

מעבר להחלטת החתם, אשר נסמכת על מצבו הרפואי של המבוטח, עיסוקו וכיוצא באלה, קיימים שיקולים נוספים בהחלטה, בהם מסחריים, שיווקיים, מערכות יחסים עם הסוכן, יכולת ההשפעה שלו, סוג הלקוח, ניסיון מהעבר ועוד.

סוכן הביטוח יכול לנהל משא ומתן ולבקש הקלה / הנחה בחיתום.

הסוכן יכול גם לפנות אל אחד ממנהלי חברת הביטוח ולבקש את עזרתו בביטול או שיפור תוספת החיתום הרפואי, ביטול חריג, או החלפת חריג בתוספת חיתום וזאת, למרות המלצות החתם, משיקולים אחרים.

כאמור, ישנם שיקולים, מעבר לשיקולים המקצועיים הטהורים, בהם שיווקיים, מסחריים, הרצון לקשר טוב עם הסוכן ועוד.

סוכנים בכירים בחברת הביטוח מוסמכים לתת הנחות חיתום, על פי שיקול דעתם, ללא כל אישור יועץ – חתם, או מנהל כלשהו וזאת, עד לתקרה מסויימת, אשר נקבעה עימם מראש.

אם ניקח כדוגמא מבוטח הסובל מפריצת דיסק באחד מחוליות הגב התחתון, ניתן להחריג גב תחתון בלבד, במקום את הגב כולו., כלומר להחריג את הבעיה הקיימת בלבד. לעיתים, אף ניתן לגבות תוספת פרמיה / סיכון במקום החרגה. במקרים נדירים, אפשר להתעלם מהבעיה הרפואית ולקבל את המבוטח לביטוח בתנאי חיתום רגילים.

החרגה ניתן לצמצם ולעיתים להמיר לתוספת, תוספת ניתן להמיר להחרגה ודחייה מביטוח ניתן להמיר בתוספת ו/או החרגה, תלוי במצב הרפואי ובסוג הביטוח, לעיתים אף להתעלם לחלוטין מהבעיה הרפואית.

הנתונים בטבלאות תוספות התמותה (טבלאות החיתום) הנהוגות בחברת הביטוח הינם נקודת מוצא, ממנה מתחיל משא ומתן.

 קיימים שיקולים נוספים, מעבר לפן הרפואי, וכל מי שעוסק בביטוח, כסוכן או כחתם, מודע לשיקולים אלו.

לכן, הניסיון לטעון כי החיתום הרפואי הוא חזית ותכלית הכל, אינו נכון.

ככלל, כאשר טוען תובע כי זכאי הוא לפיצוי / שיפוי מפוליסות הביטוח, טוענת הנתבעת 2 טענות עיקריות: אי גילוי/ מרמה ו/או "אילו הייתי יודעת את המצב לאשורו, לא הייתי מקבלת אותו לביטוח גם בדמי ביטוח גבוהים יותר, לחילופין, הייתי מחריגה את הבעיה הרפואית הקיימת…".

מן הסתם, חברת הביטוח נגישה לחתמים, לפיכך מביאה חברת הביטוח חתם רפואי באשר לטענות דלעיל.

מניסיוני רב השנים, בכתיבת חוות דעת מקצועית עבור בתי המשפט בנושא ביטוח והופעות רבות מאוד בבתי המשפט בתחום הביטוח, לא ראיתי חוות דעת חיתומיות מסחריות מטעם חברות הביטוח הנתבעות.

בדרך כלל, חברת הביטוח אינה מוכנה לחשוף את הפרטים המסחריים אשר מאחורי הליך החיתום.

חברת ביטוח יכולה לקבל אדם לביטוח גם בניגוד להוראות החיתום הרפואי, כאשר מדובר בסוכן ביטוח גדול ו/או סוכן ביטוח מקושר ו/או סוכן ביטוח חזק.

חברת ביטוח יכולה לקבל אדם לביטוח גם בניגוד להוראות החיתום הרפואי, כאשר מדובר במעסיק גדול ו/או מעסיק מקושר ו/או מעסיק בעל פוטנציאל עסקי ו/או מכל סיבה אחרת.

חברת הביטוח עלולה לקבל מבוטח בסיכון, כדי שלא לפגוע בפוטנציאל העסקי שגלום במעסיק שלו, או בו עצמו.

לאחר שחברת הביטוח מחליטה לקבל מבוטח לביטוח, באופן חלקי, או תוך הגבלה, או להחריג חלק מהכיסוי, או לגבות תוספת חיתום וכיוב', עקב רמת סיכון גבוהה יותר – מועבר מכתב הודעה למבוטח, עליו יחתום, שכן, ללא חתימתו על הסכמה להפקת פוליסה, לא תופק פוליסה. בשלב זה, נכנס תפקיד סוכן הביטוח לדאוג למבוטח וכל האמצעים עומדים לרשותו בדרך להשגת התנאים החיתומים הטובים ביותר. אין פסול בבדיקת התנאים במספר חברות ביטוח.

בהחלט קרה, כי קיבלתי אדם לביטוח, למרות שהחתם הרפואי לא המליץ, מן השיקולים שפורטו דלעיל, או משיקולים מסחריים אחרים.

הליך החיתום הינו הליך משוקלל של חיתום רפואי וחיתום שיווקי מסחרי.

עדי בר-און הינו מנכ"ל קבוצת בר-און ביטוח ופיננסים, מומחה בביטוח מטעם שופטי בתי המשפט ומרצה בכיר בביטוח וניהול סיכונים.

מאמרים נוספים בנושא חוות דעת מומחה בית משפט

חוות דעת מומחה, בעניין ביטוח סיעודי קבוצתי בקופות החולים

רבים שואלים אותי, מידי יום, לגבי המשמעות והאיכות של ביטוח סיעודי קבוצתי בכלל ולגבי הביטוח הסיעודי של קופות החולים בפרט. את עמדתי הברורה, לגבי החסרונות העצומים בביטוח קבוצתי הבעתי מעל

חוות דעת עד מומחה בביטוח, בעניין תביעה שנדחתה, במסגרת הכיסוי לטיפולים מיוחדים בחו"ל

א בשנות ה-40 לחייו, מבוטח במסגרת ביטוח בריאות בחברת ביטוח, סובל ממחלת הבולמיה, במשך שנים רבות. מדובר בהחמרה של המצב, באופן שקיימת סכנה לדום לב ולמוות. הטיפולים שעבר א היו

חוות דעת עד מומחה בביטוח, בעניין טענה של אי גילוי בכוונת מרמה, בעניין עובדה מהותית וחיתום רפואי מסחרי

אני משתף אתכם בנושא חוות דעת מומחה שהגשתי לבית המשפט, בעקבות מינוי שקיבלתי מתובע, בנושא דחיית תביעה לאובדן כושר עבודה, על ידי חברת ביטוח. חוות דעתי, שימשה כחוות דעת נגדית

חוות דעת עד מומחה בביטוח, בעניין אי גילוי עובדה מהותית וחיתום רפואי

התמניתי לכתוב חוות דעת מומחה ביטוח, עבור בית משפט השלום בחיפה, בעניין תביעה שנדחתה על ידי חברת ביטוח, בטענה של אי גילוי עובדה מהותית, לחילופין, בטענה שהמבוטח לא היה מתקבל
לחץ כאן לקבלת הצעה
  • ביטוח חיים
  • ביטוח לצורך משכנתא
  • ביטוח פנסיה, מנהלים ובעלי שליטה
  • ביטוח אובדן כושר עבודה
  • ביטוח בריאות פרטי
  • סיעוד פרטי
  • ביטוח שותפים ואנשי מפתח
  • ביטוח רכוש ודירה
  • ביטוח תאונה
  • ביטוח דירקטורים ונושאי משרה בכירים
  • ביטוח לתיירים ועובדים זרים
  • ביטוח נסיעות לחו"ל
  • ביטוח ימי ואווירי
  • חוות דעת מומחה ביטוח וטיפול בתביעות
  • ביטוח רכב
  • חיסכון, גמל והשתלמות
מאמרים אחרונים
  • ראיון עם עדי בר-און סוכן השנה בריאות וסיעוד
  • החיים עצרו מלכת, וביטוח הבריאות עלה לראש סדרי העדיפויות – סיפור אמיתי
  • מה נכון יותר? קרן פנסיה? ביטוח מנהלים?
  • חוות דעת מומחה, בעניין ביטוח סיעודי קבוצתי בקופות החולים
  • חוות דעת עד מומחה בביטוח, בעניין תביעה שנדחתה, במסגרת הכיסוי לטיפולים מיוחדים בחו"ל
קבוצת בר-און ביטוח ופיננסים | טלפון: 09-9566320 | נבנה על ידי פסגות פתרונות מיחשוב
לוגו של וואטסאפ לנציג בוואטסאפ
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס